Retargeting banners in HTML5 | Creatief van Concept tot Campagne


Notice: Trying to get property of non-object in /home/noellez177/domains/noelledoodeman.nl/public_html/wp-content/plugins/uncode-related-posts-for-wp/classes/class-post-link-manager.php on line 397

Notice: Trying to get property of non-object in /home/noellez177/domains/noelledoodeman.nl/public_html/wp-content/plugins/uncode-related-posts-for-wp/classes/class-post-link-manager.php on line 397

Notice: Trying to get property of non-object in /home/noellez177/domains/noelledoodeman.nl/public_html/wp-content/plugins/uncode-related-posts-for-wp/classes/class-post-link-manager.php on line 397

Notice: Trying to get property of non-object in /home/noellez177/domains/noelledoodeman.nl/public_html/wp-content/plugins/uncode-related-posts-for-wp/classes/class-post-link-manager.php on line 397

Je hebt ze vast wel eens gezien; advertenties voor de schoenen die je bekeken hebt, maar nooit hebt gekocht. Nee, het is geen rare kronkel in het universum, je hebt zojuist te maken gehad met retargeting.

Met retargeting kun je een klant benaderen die al eerder interesse in jouw product heeft getoond. Wanneer een klant een productpagina bekijkt of een product bijna aanschaft, kun je dit product terug laten komen als advertentie. Voor een bredere campagne, kun je ook voor meerdere producten een retargeting ad opzetten. Kijkt de klant naar sneakers? Dan kun je een ad laten terugkomen voor 10% korting op sneakers, alleen die dag. Erg handig, want zo blijft jouw product vers in het geheugen van de kijkers en heb je meer ruimte om je klanten over te halen tot aankoop.

Cookies: met rozijnen, chocolade of extra veel data

Gelukkig hoef je niet met een verrekijker in de bosjes te liggen om jouw klanten te volgen, jouw bezoekers worden met cookies herkend voor de retargeting. Met deze cookies worden ook de verschillende groepen klanten geïdentificeerd. Deze groepen met potentiële klanten kun je vervolgens op verschillende manieren bereiken; voor klanten die wat sale producten bekijken en weggaan is namelijk een andere aanpak vereist dan bij bezoekers die iets aan hun winkelmandje toevoegen of afhaken tijdens het aankoopproces. Hierdoor is de relevantie van je campagne hoger en zul je kwalitatieve klanten binnen jouw doelgroep werven.

Retargeting kan bij elk bedrijf worden ingezet en kan het hele jaar lopen of alleen binnen een bepaalde periode, bijvoorbeeld de kerstdagen of een summersale.

De voordelen van retargeting advertenties

Een groot aantal klanten verlaat jouw website voor het aankoopproces is voltooid. Deze klanten hebben interesse, maar hebben een extra zetje in de goede richting nodig. Dit is waar retargeting advertenties jouw redden. Door het nog een keer te laten zien, worden de klanten aan jouw product of actie herinnerd en hebben ze dit vers in het geheugen. Klanten hebben vaak tijd nodig om te bedenken wat ze willen, jouw retargeting ad kan ze de prikkel geven om toch een aankoop te doen en niet naar de concurrentie te gaan.

Er zijn vele mogelijkheden, zo kun je de advertentie ook richten op een aantal producten of een complete categorie. Neem de klant die naar sneakers zoekt. Je kan een advertentie tonen met alleen deze schoenen, een met een aantal van de beschikbare sneakers of een voor de complete nieuwe sneakercollectie. Je kunt zelf bepalen welke boodschap je op de klant wilt overbrengen.

Wees wel voorzichtig en overdrijf niet met retargeting. Wanneer de klanten jouw ad te zien krijgen, terwijl dat niet meer de bedoeling is − bijvoorbeeld wanneer ze al een aankoop gedaan hebben − kan dit een negatief beeld van jouw merk geven. Een overkill aan ads doet het nooit goed.

Over BannerBazen

Met meer dan een decennium aan ervaring binnen de online mediawereld, werken de BannerBazen elke dag met liefde aan hun creaties. Wij maken banners die er echt toe doen, met een lekker fris design en soepele animaties. Van desktop tot mobile, van branding tot response. In ons portfolio vind je merken als BMW, T-Mobile en TUI. Wij denken mee van concept tot realisatie en zijn gespecialiseerd in Richmedia maar verzorgen jouw reguliere IAB set ook met liefde.

Kennismaken? We bijten niet, dus neem snel contact met ons op!